Hoe ondertitels toevoegen aan een filmpje?

Met Windows Movie Maker heb ik een filmpje gemaakt (output wmv of avi). Ik zou hier graag ondertitels aan toevoegen, maar niet die van WMM want die staan veel te hoog. Output moet dan terug wmv of avi zijn, dus niet dvd-formaat. Kent iemand hier een gemakkelijk en gratis tooltje voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Met submagic kan dat heel goed :-)
http://www.submagic.tk/
http://www.snelrennen.nl/submagic.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm, dit weet ik niet precies, omdat het alweer een tijd geleden is dat ik met submagic heb gewerkt en er nog niet aan toe gekomen ben om het nog eens te doen. Ik moet wel heel binnenkort ook ondertitels in gaan zetten,... Echter, het is me ooit ook eens gelukt een ondertitel toe te voegen aan een filmpje door hem exact hetzelfde te noemen als de film waar hij bij hoort, en hem in de zelfde map te zetten.
Als je dan je filmpje afspeelt, doet ie dat als het goed is MET ondertitel! Als je hem echt IN je film wil hebben, dan moet t denk ik wel met submagic.
Hoi fluzzy, misschien weet je dit ook al wel en vindt je het nog te hoog, maar je kunt ook het lettertype kleiner maken he?

Ondertitels in WMM worden in een standaard lettergrootte ingevoegd, maar als je kiest voor Lettertype en Tekstkleur wijzigen dan kun je zelf ook kiezen voor een kleinere ondertiteling waardoor hij niet meer zo hoog staat.

Zie mijn afbeeldingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik nog niet als antwoord heb gezien is: trakAxPC 2.0. Deze video / audio studio werkt heel erg eenvoudig en prettig. Met drag-and-drop sleep je de scenes en audio snel naar de juiste plaats. En echt freeware en dus gratis gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als u een film downloadt, zit er meestal geen ondertiteling bij. Die haalt u apart binnen want Nederlandstalige ondertitels zijn toch wel prettig. Zoek uw eigen ondertitels, speel ze af en laat ze synchroon lopen met de film.

http://www.computeridee.nl/workshops.jsp?rubriek=1620361&id=1748876
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het afspelen van ondertitels voor een avi bestand, zou ik BSplayer gebruiken. Gebruik www.ondertitels.nu om de juiste ondertitel te vinden.