Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

HTML script voor .ico; het werkt niet. Zie uitleg

Ik gebruik dit script:

Wat is hier niet goed aan? Ik heb de favicon in dezelfde map staan als de html pagina's, verder is de icon is 16 x 16 pix., dus dat is ook goed. Wat doe ik fout?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ico eigenschappen:
favicon.ico
16 x 16
True color

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
901

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord


Vervang die url door de link naar jouw favicon.

Let er verder op dat je de pagina even moet herladen omdat jouw computer niet weet dat je sinds kort een favicon hebt. (dat kan door Ctrl+F5 te toetsen) Mocht het nog niet lukken hiermee dan hoor ik het wel!

Toegevoegd na 6 minuten:
Zelf gebruik ik trouwens altijd http://www.favicon.cc/ om favicons te maken, heel erg snel en handig...

En let er inderdaad op dat die code tussen en staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In geval van xhtml moet de tag selfclosing zijn ( /> ), maar dat moet geen probleem zijn.
Is het wel een juist .ico bestand?

Ook doet niet elke browser de favicon direct laten zien zonder dat deze pagina in je favorieten staat. (hierna een browser-restart dan vaak noodzakelijk).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Link rel=icon of link rel=favico, dan moet het werken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het maar eens met:

(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Wat betekent in jouw geval 'doet het niet'?
rose
13 jaar geleden
Heb je een url waar ik kan kijken?
Ik ga ervan uit dat je eraan hebt gedacht dat de definitie van een shortcut icon tussen '' en '' dient te worden geplaatst.
Wat er in jouw geval waarschijnlijk mis gaat is het aantal kleuren dat je hebt gebruikt. Het meest geschikt is een icon met hooguit 16 kleuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden


Staat deze wel tussen

succes
hans www.familiestart.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding