Als ik een no-right-click code in een menu zet die ik op mijn pagina met .php aanroep, werkt de code dan ook op de rest van de pagina?

Voorbeeld:

Menu is: hoofdmenu.html

Code op pagina is:

Pagina waar de code op staat is: index.php, pagina2.php, pagina3.php, etc.

Kan ik dan volstaan met alleen de no-right-click code in het hoofdmenu.html te zetten zodat ie op alle pagina's tegelijk werkt, of moet ik deze echt apart op elka pagina zetten?

Toegevoegd na 9 seconden:
Ik weet overigens dat geen enkele beveiliging echt volstaat maar daar gaat het niet om.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen antwoord op je vraag, maar ik wil je heel sterk afraden hiervan gebruik te maken. Als iemand graag je tekst/foto's of andere stukken wil kopieren van je site hou je hem hier absoluut niet mee tegen. Wat je wel tegenhoudt is het gebruiksgemak van veel mensen. Een groot deel van de computer gebruikers leest met hun muis. Ze slepen over een stuk tekst heen om het te selecteren tijdens het lezen. Zo wordt ook regelmatig de rechtermuisknop ingedrukt.
Wanneer je hierbij een popup of iets dergelijks geeft dat dit niet mag verstoor je hiermee heel sterk de gebruikers ervaring. Iets dat zo weinig voordelen heeft en zo veel nadelen wil je ten sterkste afraden!

Het beste antwoord

Dat hangt er vanaf hoe je de code aanroept, en hoe je je menu inleest. Idealerwijs heb je je javascript in een apart bestandje, wat je in de header aanroept. Dan is het beschikbaar op de hele pagina.

Als je het in je menu inleest (Waarom dit hoofdmenu.html zou zijn snap ik niet, ik zou het hoofdmenu.inc noemen, aangezien het een include bestand is, en niet een los HTML bestand.) is het pas beschikbaar als je het html bestand ingelezen hebt. Dat kan zjn als de rest van de pagina al staat, maar dat hangt af van hou je je code indeelt.

Wat betreft rechts-klik scripts: Waarom zou jet het doen? Iedereen die iets van internet weet zal:

- Javascript uitzetten
- De broncode bekijken

om het plaatje /de tekst te copieren.

Ik ben nog geen site tegen gekomen waar het niet gekopieerd kon worden.

Tevens bij jij auteur en als iemand het zonder toestemming gebruikt, kan je er nog flink geld aan verdienen (Ik heb een paar jaar geleden 2500 euro gekregen omdat een krant foto's van mijn site gebruikt had in een artikel).

Toegevoegd na 36 minuten:
In mijn sites heb ik in de code een array meelopen met alle js die nodig is om een sectie te laten werken. Voor ik de pagina produceer, loop ik eerst de array door om de headervan alle js te voorzien:

inline:
$include_scripts[] = _AJAX_POST_JS_;
$include_scripts[] = _DOM_MANIPULATION_JS_;

In de header:
if(isset($include_scripts))
{
foreach($include_scripts as $script)
{
echo "
";
}
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een no-right click code werd vroeger gebruikt. Tegenwoordig heeft het geen toegevoegde waarde omdat je de browser menus ook de mogelijkheid hebt om de broncode te zien.

Men hoeft dus niet meer te "right-clicken".

Daarnaast zorgt het voor veel ongewenste code wat niet goed is voor SEO (zoekmachine Optimalisatie).

Maar antwoord op je vraag: JA, de techniek maakt niet zoveel uit. als er een code staat dan moet dit werken.

Let wel op dat sommige scripts niet samengaan!

Succes!