Hoe kun je informatie van een website op een app zetten?

Ik ben bezig met een app en wil graag informatie van een website op de app zetten en als de informatie op de website veranderd dat dit ook op de app gebeurd.

Als iemand dit weet vertel het me a.u.b.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 20 seconden:
Het is trouwens een android app.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat kan op honderden manieren, via een API (mits beschikbaar) lijkt me de beste optie. Eventueel kan je de content via RSS of gewoon scrappen. Daarnaast zijn er nog tal van andere manieren, maar de vraag of wat je doet mag is misschien relevanter. Als het mag van de website-eigenaar is de kans ook groot dat er een API beschikbaar is.
Overigens is de term informatie breed, bedoel je dan artikelen, ongestruceerde data of juist allerlei meta data (bijv. openingstijden en etc.)? Dat is iets wat je moet afwegen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke via een api zeg je, het is voor mij wat duidelijker geworden. Mijn doel ik om tenslotte het school rooster van mijn eigenschool op mijn app te kunnen bekijken. Eerst deed ik dit via een web layout maar dit werkt niet echt bepaald praktisch.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Via een API is meestal de beste oplossing, omdat de instelling (je school) dat dan bewust heeft geopend voor dergelijke toepassingen. Het is dan de vraag of je school een API heeft voor het rooster, de meeste universiteiten hebben een bepaald systeem daarvoor ontwikkeld. Bij hogescholen zal het vaak ook aanwezig zijn, de rest van onderwijsinstellingen durf ik geen uitspraak over te doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke bedankt!
Tablets kunnen websites prima weergeven. Waarom een app erom heen bouwen en daarmee platformafhankelijkheid creëren?
De les uit het verleden is juist om platformonafhankelijk te denken en werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zelf doe ik een HTTP Request.

Je vraagt de waarde op, bij de server.

Die waarde zet je dan weer in de app