Weet iemand goede boeken/websites etc. voor design patterns voor procedurele programmeertalen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De Design patterns zoals door vorige antwoordgever al beschreven zijn voor object georienteerde talen, en in mijn beleving zijn procedurele talen en object georienteerde talen fundamenteel verschillend. Nu zijn er behoorlijk wat procedurele talen, en omdat deze onderling nogal verschillend zijn in mogelijkheden heeft het niet zoveel zin hier design patterns voor te definieren. Beter is het om te kijken naar best practices voor een specifieke taal.
Een duidelijke uitleg voor designpatterns in java (wel weer object georienteerd):
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

rose
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessante pagina, maar de OO patterns ken ik wel een beetje. Ik moet soms legacy programmatuur onderhouden, en dat is een heel andere manier van programmeren.
rose
14 jaar geleden
Vertel, wat voor legacy programmatuur?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat om programmatuur die op de iSeries (oftewel AS400, system i, etc.) draait. Het gaat voornamelijk om Lansa code (RDML). Maar ik denk niet dat de taal Lansa veel mensen iets zal zeggen, vandaar ik de vraag wat breder stel. Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar een boek/website oid waar veelvoorkomende, complexe programmeerproblemen en slimme oplossingen te bundelen en publiceren. Voor OO talen struikel je daar bijna over bij de gemiddelde boekhandel, maar voor procedurele talen heb ik daarvoor nog niet echt goede literatuur kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry voor de slechte grammatica trouwens. Ik tik nog veel te snel op enter.
rose
14 jaar geleden
Ik ben bang dat dat volslagen buiten mijn competentiegebied valt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik ga binnenkort eens kijken of er nog antiquariaten te vinden zijn waar wat meer literatuur te vinden is. :-) Welbedankt voor het meedenken iig!