Site geeft foutmelding. Waar kan dit aan liggen?

Ik krijg op mijn site (forum) constant het volgende bericht;
This website has exceeded it's allowed quota of simultaneous users and your request cannot be processed at the moment.
Please try again in 15 seconds.

Soms krijg ik het een hele tijd niet, en dan ineens al meerdere keren achter elkaar. Het ligt denk ik aan de host, maar waarom krijg ik steeds deze melding?

Ik heb al contact gelegd met de host, die komt met de gekste dingen. Via proxy kijken, via andere browser kijken, checken of mijn internet de site niet blokkeert. Alsof het daar aan ligt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook een mooie, vraagt ie nu of ik een screenshot van de melding kan doorsturen. Staat alleen maar wat tekst in een pagina..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar host je? 15 gelijktijdige gebruikers voor een forum is natuurlijk niks
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tijd voor een andere (betaalde?) host. Dit is een typisch - gratis-hosting-probleempje, en die 'teveel' mensen hoeven niet per se op JOUW forum te zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(En nee, natuurlijk gaat je host dat niet vertellen. Je provider staat er volledig buiten).

Het beste antwoord

Het lijkt erop dat de host van de website de site blokkeert omdat in het contract een maximaal aantal connecties is afgesproken.

Dit werkt als volgt: als je een website wilt hebben, maar geen eigen server in beheer hebt kun je een contract afsluiten met een webhostingbedrijf. Hierin spreek je dan af dat jouw website op hun server staat. Een van de onderdelen van zo'n contract is vaak hoeveel bandbreedte of hoeveel connecties jouw site mag gebruiken. De website die jij probeert te bezoeken krijgt duidelijk meer bezoekers dan dat ze hebben afgesproken met hun hostingbedrijf.

Het beste kun je de beheerder van de website melden dat hij zijn hostingpakket moet upgraden om meer gebruikers tegelijkertijd (simultaneous users) te mogen ontvangen.

Dat screenshot kun zou ik gewoon maken en opsturen, ook al staat er alleen een serverfoutmelding op het scherm. Het is dan voor de webadministrator meteen duidelijk waar de schoen wringt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp dat je zelf beheerder van de site bent. Ik zou je hosting vragen om een groter pakket of van host wisselen.