Mail werkt niet, verouderde php?

Hallo allemaal,
Ik heb al jaren een website die ik zelf onderhoud, nu doet ineens mijn mail het niet. Als je een mail stuurt via de website krijg ik een lege mail met daarin alleen de tekst "bericht via website", volgens de host zou mijn php zijn verouderd.

Hier is de code op de contact pagina:

En dit is mijn Thanks.php :

Wie kan mij AUB helpen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een verourderde PHP moet gewoon kunnen mailen. En als je host een verouderde PHP draait, horen zij die te upgraden.

Als ze bedoelen dat jouw PHP code verouderd is, misschien wel ja, want hoezo gebruik je $HTTP_POST_VARS en niet gewoon $_POST ?

Ik zou zeggen controleer de variabelen die je aan mail() geeft, en echo eens of mail() true of false teruggeeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeggen verandere alle $HTTP_POST_VARS naar $_POST en kijk of dat werkt.
In je code zijn enkele verouderde PHP functies gebruikt, zoals eregi(). Ook $_HTTP_POST_VARS is inmiddels uit de nieuwere versies van PHP gehaald.

Vervang

door

$email = trim($_POST['email']);
$mailto = 'info@ontvanger.nl';
$mailsubj = 'Bericht via website';
$mailhead = 'From: $email' . PHP_EOL;
$mailbody = 'Bericht via website:' . PHP_EOL;

while(list($key, $val) = each($_POST)) {
$mailbody .= "$key : $val\n";
}

mail($mailto, $mailsubj, $mailbody, $mailhead);

?>

en het zou moeten werken.