Hoe van excel naar visual studio?

Ik niet geheel leek in visual basic maar hoe ik dit moet doen zou ik echt niet weten:

Ik heb een Excel-werkblad. Daarin kan je in cel een waarde invullen, er wordt een berekening uitgevoerd, en in een andere cel komt de uitkomst (een beetje waar excel voor bedoeld is). Maar nu wil ik dus dat andere mensen het ook kunnen gaan gebruiken, maar ik vind het niet "mooi" om het in excel naar ze door te sturen. Daarom dacht ik dat ik misschien de formules naar visual studio kon kopieren zodat ik in een tekstvak de ene waarde kan invullen, en dat de uitkomst in een ander tekstvak komt. Dit zou toch moeten kunnen? Maar hoe?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan alleen als je een vaste formule hebt die je in je programma inbakt.

Als je een willekeurige formule in bv een tekstvak wilt plakken om die te gebruiken, zul je code moeten schrijven die de formule ontrafelt (dat noem je een parser) en code die de berekening met de formule uitvoert (een evaluator).

Meer info kan ik je niet in een GV antwoord geven.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het antwoord van de vorige vragensteller klopt, maar afhankelijk van hoe constant je formule is hoef je geen parser te maken. Als je formule niet al te ingewikkeld is kun je hem vrijwel 1-op-1 overzetten naar een VB berekening.

Die kun je dan aanroepen in het OnChanged event van de ene textbox bijvoorbeeld. Vang wel exceptions af.