hoe doe ik php include in een .html pagina zonder hem .php te maken?

ik heb een pagina gemaakt met html. nu heb ik in deze html pagina 1 php ding zitten:

ik moet nu de pagina .php maken om het te laten functioneren. Alleen werkt mijn lightbox niet in .php paginas. is er een manier om de pagina toch .html te laten zijn? ik wil wel graag include gebruiken...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat gaat niet; je webserver moet weten wanneer een pagina voorbewerkt moet worden met php, en dat gaat op basis van de .php extensie. Een html file kun je wel includen in een andere html file met :

Toegevoegd na 2 minuten:
Hmm, goeievraag denkt slim te zijn ofzo.... de regel begint met 'kleiner dan' 'uitroepteken' en dan twee maal '-' , en eindigt met twee maal '-' en 'groter dan'. Even checken of het met extra spatie geen lang streepje wordt:

gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt, ik ga het vanavond zo even proberen. maar zo kan ik het dus een .html pagina laten zijn ipv .php? anyway,
+
gvrox
11 jaar geleden
Ja, zo blijft alles een .html , je kunt dus ook geen andere php zaken erin doen. Blijft vreemd dat iets niet werkt zodra het een php file wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok idd, maar de maker van deze lightbox (TopUP) is al 2 jaar inactief en reageert niet meer / mailt niet terug / reageert niet op comments op zijn site
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan dit ook? "Met htaccess kan je de server de opdracht geven elk html bestand als een php bestand te behandelen en dus de php tags in te lezen.
Dit doe je door in je rootfolder een bestand te plaatsen met als naam ".htaccess" en daarin (gewoon met een simpele tekstverwerker zoals kladblok, gedit, notepad,..) de regels:

AddType application/x-httpd-php .html " weet jij dit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
laatmaar :P