Simpele applicatie programmeren. C++, C# of Visual Basic?

Ik ben zeer ervaren met computers en het gebruik er van. Ben niet helemaal vreemd met programmeren. Heb wel eens een beetje gespeeld met Visual Basic. Begrijp bijv. assembly een beetje.
En nou wil ik een eenvoudige applicatie maken die op een netwerk lokatie mappen met inhoud verplaatst en kopieert. Hiervoor moet ik me (verder) gaan verdiepen in programmeren. Momenteel zit ik op het punt dat ik nog een keuze kan maken, wordt het VB, C++ of C#...? Ik heb Visual Studio 2008 en Visual Studio 2010, kortom veel mogelijkheden wat betreft wysiwyg en niet alleen maar typwerk.

Wat zal ik doen? Verder met VB? C++ of C#? (Met de achterliggende gedachte dat ik er in de toekomst wellicht op het gebied van werk ook nog wat aan heb...)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik weet verder niets van jou, maar mijn profiel op 37 (1978) jarige leeftijd was ongeveer zoals jij nu jezelf beschrijft. Ik ben er toen ingedoken tot over mijn oren en heb mijn doestellingen wel bereikt. Ik ben kortgeleden mee gestopt op 70-jarige leeftijd en eigenlijk met spijt. Wat ik wel zie, dat er steeds minder mensen zijn, die goed kunnen programmeren en dat is jammer. Als je goed bent, dat verdien je zeer goed je brood en zal je minder concurrentie tegenkomen dan ik vroeger had. Ik raad je overigens aan om C# of C++ te kiezen .
Je moet je wel goed bewust zijn in welk gebied je affiniteit ligt
Toen ik begon wilde ik eigenlijk besturingsapplicaties ontwikkelen (van snelvuurkanon met doelzoekers tot sterrewachten) het werd uiteindelijk backend onafhankelijke database applikaties voor verzeleringsbedrijven. Minder leuk maar veel beter betaald (misschien).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mijn advies luidt: C#.

Alle het goede van C++ en alle handigheidjes van VB.NEt.

C# is een robuuste programmeertaal die in alle omstandighden in te zetten is.
rose