Ik heb een goed idee voor een videogame. Hoe kom ik in contact met een programmeur ofzo?

Ik heb een goed idee voor een videogame. Ik heb geen behoefte ( en kennis ) om het zelf te programmeren en dergelijke. Maar is er een manier om in contact te komen met een programmeur van games of iets dergelijks waar ik mijn idee aan zou kunnen vertellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oeh, nu ben ik wel heel benieuwd naar je idee!!

Het beste antwoord

Het is een illusie om te denken dat er ontwikkelaars staan te springen om mensen met "goede ideëen" voor een spel. Je zou in de eerste plaats zelf kunnen proberen om de videogame te maken / designen of in ieder geval een gedegen stuk marktonderzoek te doen. Het is een leerzaam en uitdagend proces dat op zichzelf veel voldoening op kan leveren.
Wanneer je spel weinig afwijkt van een reeds bestaand spel kunnen je activiteiten zich beperken tot het creëren van content voor een game engine. Denk bijvoorbeeld eens aan alle spelen die tegen de Unreal-engine zijn aangeschreven.
Wanneer je spelconcept sterk afwijkt van de reeds bestaande opties kun je helemaal "from scratch" beginnen. Dit is wel de leukste optie, omdat je je creativiteit volledig de vrije loop kunt laten gaan.
Om enkele voorbeelden te noemen:
Wanneer je een 2D game wilt maken heb je (als beginner) in de meeste gevallen genoeg aan "Game Maker" ( http://www.game-maker.nl/ ), of als je bijvoorbeeld een RPG wilt maken kijk dan eens naar "RPG Maker" ( http://www.rpgmakerweb.com/ )
Wanneer je een 3D spel wilt maken wordt het geheel iets uitdagender. Kijk hiervoor eens naar "XNA Game Studio" ( https://www.dreamspark.com/Product/Product.aspx?productid=3 ) of het "Kudo Game Lab" ( https://www.dreamspark.com/Product/Product.aspx?productid=2 )
De laatste twee zijn onderdeel van het Microsoft DreamSpark project. Het voordeel van deze optie is dat bij het ontwikkelen van een spel voor Windows, je deze ook kunt gebruiken op XBOX en Windows Phone (mits niet te zwaar natuurlijk).
Wanneer je zeker weet dat je geen enkele moeite wilt stoppen in de ontwikkeling, maar dit volledig wilt uitbesteden kun je maar beter een flinke zak met geld meebrengen, want goede software ontwikkelaars zijn duur. Tenzij je natuurlijk met zo'n geweldig idee komt dat je een team van mensen kunt verzamelen die je vrijwillig willen helpen. Dit is het idee achter een Indie game.
Ik kan je in ieder geval aanraden om eens een kijkje te nemen op http://www.dutchgamegarden.nl/ Zij stimuleren game ontwikkeling in Nederland en hebben dan ook veel waardevolle tips om je op weg te helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eerst moet je naar een bureau dat kijkt of jouw spel geschikt is, en makkelijk te ontwerpen. Dan moet het vervolgens eerst worden getest. Dit is hier kort beschreven, maar het duurt nog veel langer. Er moet bijvoorbeeld ook naar deze punten worden gekeken:
-word het geen te groot bestand
-bestaat er niet al zo'n game?
-zouden mensen het willen kopen?
-zo ja, vinden ze het dan leuk??

Ik wens je in ieder geval veel geluk, en hoppelijk lukt het je om deze game te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de reactie.
Ja, het is natuurlijk belangrijk of het wel winstgevend is.
Weet je misschien ook namen van bureau´s ?
Je kunt misschien het beste een hogeschool benaderen. Studenten zijn vaak wel in voor dat soort dingen. Mail bijvoorbeeld naar (de gamedesignafdeling van) de HKU of zij een mailtje willen sturen naar hun studenten dat jij tegen betaling een game designer zoekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oja en als het dan af is kun je het eindproduct (dat een soort try out spel is dan) aanbieden aan sites als spele.nl (als het een kort spel is).