Mijn plaatjes laden niet hoe kan dit?

Sommige plaatjes laden niet van mijn website, deze laden wel toen ze op mijn pc stonden maar nu niet meer(nadat ik ze heb geüpload op de ftp server) Hoe kan dit? En natuurlijk heb belangrijkste hoe los ik het op? Sommige plaatjes laden trauwens wel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is de URL van je site?

Het beste antwoord

Gebruik je een cms of heb je zelf de html gemaakt (al of niet via dreamweaver oid)? Bij het laatste wordt wel eens het lokale pad van je computer aangehouden. Dit is wel een 'oud' advies hoor, dus mogelijk is dit achtergehaald.

Andere oorzaken kunnen zijn:
1. je gebruikt niet de juiste pad
2. de plaatjes zijn niet geupload
3. de plaatjes zijn niet geupload naar het www-deel (html_public oid) van je website
4. verschil in bestandsnamen en vooral extensie (hoofd- en kleine letters door elkaar)
5. oh jah, een belangrijke: gebruik je spaties in je bestandsnamen? Zo ja, niet doen!

Bij een cms zou het e.e.a. eigenlijk geregeld moeten worden. Laat anders weten of je de pagina zelf maakt of dat je een cms gebruikt.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had punt 4 en 5 fout en nu is het gelukt bedankt

Andere antwoorden (2)

Heb je gecontroleerd of ze wel echt geüpload zijn en of de padverwijzingen op de server ook nog steeds kloppen?

Als dat allebei zo is, zou je kunnen kijken of de plaatjes die niet laden toevallig een ander bestandsformaat (extensie) hebben dan de plaatjes die wel laden. Het kan zijn dat de server daar moeilijker over doet dan jouw PC.
Je zou ze dan om kunnen zetten naar het gewenste formaat en opnieuw uploaden. Dan moet je natuurlijk ook de links in de webpagina's aanpassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
EN waar je ook mee de mist in kunt gaan: geen forward maar backward slashes gebruiken

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry JUIST forward en geen backward zoals in windows...