hoe kan ik mijn afbeelding in css in het midden krijgen?

ik wil mijn site zo maken dat als je scherm kleiner is dan 1920x 1080 dat je dan gewoon goed de site ziet. Ik heb een banner en in het midden staat mauricejuuhh en ik wil dus dat als je de site verkleint dat mauricejuuhh toch in het midden blijft staan weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

in de bijlagen is links op mobiel en rechts op browser
de tekst mauricejuuhh moet op mobiele versie ook in het midden staan

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Belangrijkste CSS gedeeltes:
div {
background-position:50% 50%;
background-size:cover;
position:fixed;
}

Werkend voorbeeld:
http://jsfiddle.net/Aldofieuw/hq3sr3w4/1/

Toegevoegd na 6 minuten:
Een beter alternatief is dat de afbeelding als een background image gebruikt wordt, maar zonder de text (aangezien dat beter is voor SEO).
En dan de text (welke steeds de

bevat) automatisch de volledige grote in neemt.

Met dit JavaScriptje is dit makkelijk te implementeren:
http://fittextjs.com/

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat kan alleen als je in de mobile versie van je website builder de afbeelding cropt tot het net zo groot is als de scherm zelf

tegenwoordig zijn de telefoons tussen de 1080x1920 en 1440x2560 dus je kan wel gewoon met je telefoon, Pc websites openen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan met procenten werken i.p.v. met pixels. Geef je afbeelding een breedte van 100% (en geef geen waarde in voor de hoogte) als ze de hele breedte van het scherm moet innemen. Ze zal dit dan bij alle schermbreedtes doen.