Ik wil een app maken als html/php. via welke programma kan je daarvoor een app maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Kun je misschien wat meer informatie geven? Een "app" maken kan in xx aantal talen en kan op verschillende platformen. Als je een website bedoelt, wat ook een "app" kan zijn, kun je dat natuurlijk in html/php doen.

Een paar van de meest gebruikte IDE ( integrated development environments, ofwel je programma om software te schrijven ) zijn:

NetBeans: Veelal voor Java en aanhangers, ook voor PHP en de webstack.

Eclipse: idem als NetBeans, meer focus op Java en plugins voor Android ook ondersteuning voor de webstack.

Visual Studio: Veel gebruikt voor voor Microsoft producten alsook de C# taal. Ook ondersteuning voor de webstack, Windows Phone ( alleen voor Windows)

XCode: Veel gebruikt voor de Mac en daaraan gelieerde software, dus software voor de Mac, iPhone, iPad en de rest. Wordt ook gebruikt om Apps voor de iOS te maken. Kan ook gebruikt worden voor andere talen maar biedt niet per definitie ondersteuning ( alleen voor de Mac)

Mono: Veelal een tussenblok maar wordt veel gebruikt als gratis alternatief voor C# en de overige C talen

Heb je ook nog de gewone editors maar dat zijn er zo veel dat je elke kant uit kunt, een paar van bekenden zijn:

PHPEdit, Dreamweaver ( sommigen zien het ook als IDE), Coda ( voor de Mac)