Wat is het verschil tussen een native-, web- en hybride app?

En wat zijn de voor- en nadelen van elk type app?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Een webapp is een website die eruit ziet en werkt als een app.
Een native app is een app die speciaal gemaakt is voor dat platform in de programmeertaal die daar voor bedoeld is.
Een hybride app is een native app die een webapp weergeeft.

Een webapp is makkelijker te maken, maar is langzamer en heeft minder mogelijkheden.
Een native app is een stuk sneller en heeft alle functies, maar is moeilijker te maken.
Een hybride app is iets daartussenin. Makkelijker te maken dan een native app, heeft alle functies, maar werkt minder snel dan een native app.