hoe krijg ik een upload image functie in ck-editor php werkend?

ik heb een simpele Home.php
daarin heb ik 1 text texterea met ck-editor.
dit werkt prima.
vervolgens heb ik dit toegevoegd:
CKEDITOR.replace( 'editor1',
{
filebrowserBrowseUrl : '/browser/browse.php',
filebrowserUploadUrl : '/uploader/upload.php'
});
dat houd in dat er bij image een upload functie is.
dat werkt goed.

maar vervolgens wil ik deze afbeelding ook daadwerkelijk uploaden en dat werkt dus niet. ik heb ook al ck-finder gedownload indien ik die echt nodig ben.
maar hoe krijg ik dit werkend ?
is er iemand met ervaring ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De documentatie van CKEditor ziet er goed uit. Heb je zelf een browse.php en upload.php gemaakt? Die heb je natuurlijk wel nodig als de editor daar naar verwijst.

Een andere inkopper is dat de plek waar de images naar toe geschreven worden schrijfrechten moet hebben voor het php script. Die moet je meestal voor de betreffende directory aanzetten.

Let er op dat je gebruikers geen bestanden met scripting extensies kunnen uploaden, want dan is je site zo gehackt.