Hoe kan je in excel de 0 waardes verbergen /onzichtbaar maken?

Ik weet dat dit kan, maar kan die optie niet vinden.

11 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hier kun je alles leren/vinden over excel: http://www.gratiscursus.be/Excel_2010/ misschien handig om te hebben, succes.
Frimu2
11 jaar geleden
Dank je wel, ik zal er eens in neuzen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Er zijn 3 manieren:
1. Met opties; dan worden alle nullen voor een werkblad niet getoond
2. Met aangepaste celeigenschap; dan worden voor specifieke cellen de nullen niet getoond.
3. Met een functie.
zie voor een uitgebreide instructie: https://www.vandijkcomputeropleidingen.nl/geen-nullen-weergeven-in-excel/

Het beste antwoord

Alle nulwaarden in een werkblad weergeven of verbergen:

Klik op de Microsoft Office-knop , klik op Opties voor Excel en klik op de categorie Geavanceerd.

Selecteer een werkblad onder Weergaveopties voor dit werkblad en schakel het selectievakje "Een nul weergeven in cellen met een nulwaarde" uit als u nulwaarden (0) in cellen wilt verbergen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als je in een werkmap slechts voor een bepaald aantal cellen de nulwaarden wil onderdrukken, dan kan je dit doen door middel van een aangepaste celeigenschap.
Bij een aangepaste celeigenschap kan je 4 indelingen weergeven; deze indelingen worden geschreiden door een ; teken.
Het eerste deel heeft betrekking op positieve getallen.
Het 2e deel op negatieve getallen.
Het 3e deel op nul waarden.
Het 4e deel ten slotte op alfabetische waarden.
Als je het formaat van voor de nul-waarden leeg laat, dan worden de nullen onderdrukt.
Voorbeeld voor een aangepaste getal celeigenschap waarbij je de nullen niet weergeeft: 0,00;-0,00;
Bron: https://www.vandijkcomputeropleidingen.nl/geen-nullen-weergeven-in-excel/

Andere antwoorden (1)

=Als(b1=0;'';b1)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Frimu2
11 jaar geleden
Er staat al een formule in de cel, Het ging in een vorige excel versie veel simpeler, je kon dan het hele blad aanklikken en zat er ergens een optie 0 waardes uitschakelen. Daar dit toch wel een veelgebruikt iets is moet dit toch nog ergens zitten lijkt mij?