Hoe in Visual Basic laadbalk toevoegen?

Ik zit in Microsoft Visual Basic een eigen webbrowser te maken. Hier in wil ik ook onderaan de browser een laadbalkje toevoegen op de laten zien hoever de pagina is met laden. Nu heb ik de tool al gevonden alleen wat is de programmameer code om deze werkent te laten werken?

Toegevoegd na 2 minuten:
Visual Basic.NET 2010

12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Hoever de laadbalk gevuld is, hangt af van zijn value. Deze is standaard 0 (lege balk) en heeft een standaard bereik van 0-100. Dus bij value=100 is de balk vol. Dit lijkt me ook wenselijk als je met het percentage werkt.

Testen kan als je een numericupdown toevoegt, en daarop dubbelclickt (en dus een _ValueChanged event maakt) en deze regel toevoegt:
ProgressBar1.Value = NumericUpDown1.Value

Als je alle standaardwaarden laat staan, zie je dus hoe de progress balk gevuld wordt aan de hand van de waarde in de numeric updown..

De value kun je op alle manieren die je wilt veranderen. Via buttons, bij elke timer.tick() etc.

Voor de toepassing in de webbrowser heb je dus van de pagina die je gaat laden de grootte nodig en hoeveel er al is geladen. Deze verhouding vertaal je naar een percentage (getal 0-100) en die duw je in de value van de progress bar. En dit moet dus tijdens het laden worden geupdate worden (misschien met behulp van een timer?)

Hoe je deze input krijgt zou ik niet weten, maar dat is je vraag gelukkig ook niet ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In VB6 heet het een ProgressBar, met de volgende eigenschappen:

Name
Align
Appearance
BorderStyle
DragIcon
DragMode
Enabled
Height
Index
Left
Max
Min
MouseIcon
MousePointer
Negotiate
OLEDropMode
Orientation
Scrolling
Tabindex
Tag
ToolTipText
Top
Visible
WhatsThisHelpID
Width

Heb je hier iets aan?
(De grootte van de blikjes wordt bepaald door "Height")

Toegevoegd na 1 dag:
Value is de waarde die je wilt aangeven.
12 jaar geleden
Powergen
12 jaar geleden
Dit zijn gewoon de eigenschappen.. daar heb ik nu niks aan.
ik weet niet veel van VB maar ik probeer te helpen:
Stel dat je een programma maakt dat 10 dingen moet doen, dan kun je toch achter elk ding de procesbalk iets vooruit laten gaan?
dus nieuwe commando's er tussen.
dan gaat het balkje tijdens het uitvoeren vooruit als er iets gedaan is, en is het vol als uitvoeren klaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Powergen
12 jaar geleden
Ik moet hem juist laten uitvoeren maar dat doet ie dus niet, dus ik moet hem commando's geven. Maar welke??