Waar kan ik naar toe met mijn idee voor een applicatie voor op smartphone?

Ik heb een idee voor applicatie voor smartphone en wil dit echt gaan doen, waar kan ik de app laten ontwikkelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Wauw dat is leuk dat jij iets verzonnen hebt !

Voor welk platform heb jij iets verzonnen ?

In feite kun je bij iedereen terecht met je idee van een applicatie voor een smartphone ! Maar zoals elk idee, moet je wel heel zeker zijn van je zaak dat het aanslaat. Je kan niet even bij Apple aankloppen en zeggen HEY ik heb even een vet coole applicatie bedacht, gaan jullie dat eens even fixen voor mij !

Er komt veel meer bij kijken ! Als jij er van overtuigt bent dat jou idee, een super goed idee is, dan zou ik zoeken naar mensen die jou visie delen, en met jou in zee willen gaan om een goed plan uit te voeren, en eventueel een applicatie ontwikkelaar, die jou idee samen met jou kan uitwerken. Heb je alles op papier, en een demo / beta versie etc.. dan ga je dat verder laten analyseren en ga je er patent op aanvragen. (Je moet immers ook jezelf beschermen, stel je idee is goed, je stuurt het in naar apple, of wie dan ook, en zij delen die visie, en jij hebt er geen patent op aangevraagd, dan kunnen ze het stelen van jou, zonder dat jij er ook maar enige aanspraak op hebt.)

Verder:
Als jij het gratis wilt aanbieden, wat immers ook kan, zoals via itunes, blackberry market, andriod market, dan zul je het wel zelf moeten uitwerken! En de applicatie zelf moeten gaan ontwikkelen.

Er zijn werkelijk 100000 antwoorden te geven op deze vraag, afhankelijk van welke weg jij in wilt slaan.

Veel succes ermee !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het voor de iPhone zou ik ermee naar Apple gaan, voor de Samsung naar Samsung enzovoort. Kortom naar het bedrijf dat de betreffende smartphone op de markt heeft gebracht.

Zien die er niets in ga je naar de dichtstbijzijnde notaris en vraag je patent aan op je idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan je bij ontwikkelaars in binnen- en buitenland. Belangrijk is om te weten welk platform je de app op wilt maken. Ontwikkelaars hebben zo hun expertises. Overigens is een app ontwikkelaar ook weer heel wat anders dan een game ontwikkelaar. Zorg wel dat je geld bij je hebt. Mooie ideeen zijn er zat en heeft iedereen, maar ontwikkelaars willen uiteindelijk gewoon geld verdienen. Ik krijg ook meerdere keren per maand mensen met mooie plannen in mijn mailbox, maar financieel risico lopen ho maar. Vorige week vertelde iemand me nog hoe geweldig het zou zijn als ik een farmville voor hem zou maken en dat ik dan 50% zou krijgen als het een succes zou worden. Toen ik vertelde dat ik tevreden was met een eenmalige betaling van €150.000 verklaarde hij mij voor gek...