Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan oo de maximale temperatuur van mijn videokaart veranderen?

Als ik bijvoorbeeld Battlefield 3 speel (met een overclock) dan krijg ik altijd een blue screen of death bij 83 graden Celcius. Hoe verander je dit? Het gaat om een NVIDIA GeForce GT 540M 2048mb.

Toegevoegd na 1 minuut:
*Hoe kan ik

Toegevoegd na 22 minuten:
Het gaat om een laptop. En ik wil bijvoorbeeld met software of in de BIOS iets veranderen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
876
Reddie
12 jaar geleden
Maximale temperatuur is maximale temperatuur.
Als je je laptop persé kapot wilt hebben kan dat ook gewoon met een hamer.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Door de grafische processor minder te belasten door bv de overclock terug te draaien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik ook. Dan crasht hij niet, maar wil hem full overclocken, dus moet dan wel de max temp veranderen natuurlijk. Anders heb ik steeds crashes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of dat überhaupt mogelijk is, maar het lijkt me hoe dan ook onverantwoord. Het is niet voor niets dat je systeem bij zulke temperaturen weigert. Wat je hoogstens kunt proberen is een betere koeling rond je videokaart inbouwen. Instellingen aanpassen waardoor je videokaart pas bij 150 graden crasht lijkt me - nogmaals - erg onverantwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niet 150 graden gezegd, Maargoed. ik wil hem naar 90 doen. Max is 100-105
Reddie
12 jaar geleden
+4U!
Het klinkt als een snelle videokaart, Battlefield 3 is wel en groot spel... misschien te groot voor deze videokaart.
Of het kan mijn fout zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je andersom denken, ik speelde eerst ook altijd met een ventilator op mijn pc, en in de zomer soms nog met een koel element er op. werkt uitstekend!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsja heel simpel, als je hem al kan overclocken, kan je toch ook gewoon downclocken of hem gwn op fabrieksinstellingen laten draaien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een aardig (gratis) programma waarmee je de temperatuur van verschillende onderdelen, zoals je schijf, kunt aflezen. CPUID HWMonitor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar kan ik daar ook de maximale temperatuur mee regelen. (Dus dat ik dat hoger kan zetten).?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je kunt er niks mee regelen. Maar als je temperatuur boven de zeg 85 graden komt weet je dat dit niet goed is en je actie moet ondernemen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding