Wat is de beste manier om een bestaande FileMaker database te migreren naar een MySQL database?

Het liefst niet met een duur migratieprogramma, daar het slecht om een enkele keer gaat en zo'n pakket $500 kost.
Ik ben de route export/import via .csv file(s) aan het onderzoeken en vraag me af of dat een goede weg is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het kan heel goed met CSV. Exporteer de data vanuit FileMaker. Let goed op dat jet tekstvelden omsluit met dubbele quotes ("). Bewerk het CSV bestand, zodat de kolomnamen (de eerste regel met de namen van de velden) er niet in staan. Als je dan het bestand in MySQL wil inlezen, gebruik je bijvoorbeeld "load data local infile". (Voorbeeld: http://www.tech-recipes.com/rx/2345/import_csv_file_directly_into_mysql/ ) Als je de MySQL op een Server hebt staan, en je kan PHP draaien, en het is mogelijk om phpMyAdmin te gebruiken, gebruikt dat dan voor het inlezen van de data. Als het niet in een keer lukt, kijk dan goed naar de MySQL foutmeldingen. Meestal heb je de tekst velden, of datum velden niet goed geformatteerd. Een andere optie, is via ODBC. Hierbij kan je de data in een MySQL database importeren direct vanuit FileMaker. Op Windows is de standaard bijgeleverde ODBC driver, van MySQL niet van FileMaker, genoeg. ODBC is wel complexer met het opzetten van de verbinding. Ik adviseer jou gewoon de gekozen manier, CSV, te doen. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100