hoe krijg ik een ontwerp goed gebased?

Ik heb vaak als ik slice en base dat ik met html css een goed ontwerp voor elkaar krijg in chrome enz. maar vaak als ik uitzoem of een andere browser gebruik dan spaced mijn lay-out hem.

Hoe kan ik deze dingen voorkomen ?

position functie of ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Controleren of je html wel klopt, vaak zitten er spacers tussen je tabellen die de boel in verschillende browsers verkeerd weergeven, omdat elke browser zo zijn eigen standaard heeft. Zelf slice ik alles in zo groot mogelijke stukken en doe ze in divs ipv tabellen. Daarna alles goed positioneren en je zal hooguit een "if IE" in je style tag moeten meegeven als het dan nog niet goed wordt weergegeven in IE.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik werk ook in
maar ook in google chrome als ik uitzoem heb ik positionerings fouten. is het beste om position absolute of relative te gebruiken ? of helemaal geen ? ik werk trouwens met een container en daarin de andere divs zoals header / menu / content / footer

Andere antwoorden (3)

Dit zijn de beruchte interpretatie verschillen van de diverse browsers.
Er zijn gespecialiseerde forums (fora) waar die problemen besproken en opgelost worden.

Hier bijvoorbeeld:
http://www.webmasterworld.com/css/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn de beruchte interpretatie verschillen van de diverse browsers.
Er zijn gespecialiseerde forums (fora) waar die problemen besproken en opgelost worden.

Hier bijvoorbeeld:
http://www.webmasterworld.com/css/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een gevolg van het beruchte CSS interpretatieverschil van de diverse browsers.

Er zijn gespecialiseerde fora (forums) waar die problemen besproken en opgelost worden.
Hier bijvoorbeeld: http://www.webmasterworld.com/css/