Excel datum: hoe aan te passen?

Ik wil uitsluitend een maand en jaar invoeren in excel, dus géén dag. Wat ik ook doe, in de cel staat wel "dec-2010" maar in de formulebalk staat toch 1-dec-2010.
Hoe dit aan te passen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dan moet je in de celeigenschappen niet kiezen voor datum, maar Aangepast. En dan mmm-jj kiezen.
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede tip, maar daarmee wijzig je de weergave in de cel, en niet de waarde van de cel (ik ben niet vaak tegengekomen dat dat voor een gebruiker geen goede werkbare oplossing was).