Hoe kan ik muziek laten spelen op een site?

Dus bv. dat je naar goeievraag.nl gaat en dat er dan automatisch het Nederlands volkslied begint te spelen.. ofzo

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Héél irritant, websites die geluid maken zonder het eerst te vragen.

Antwoorden (3)

via het HTML commando 'embed':

SRC="../graphics/sounds/1812over.mid"
HEIGHT=60 WIDTH=144>
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plaats tussen de tags de code

Hierdoor zal de MP3 file vanzelf starten als de pagina wordt geopend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muziek laten afspelen op de site van een ander kan niet zoals je ziet aan de eerdere antwoorden, je moet dan namelijk de code in de code van de site kunnen zetten.
Wel kun je in Windows aan verschillende commando's een geluidsfragment toewijzen, maar dan moet de site automatisch worden geopend met het starten van de webbrowser.