Hoe een Excel Sheet maken?

Hallo,

Ik wil een Excel Sheet maken.
Maar wat ik niet weet is..

Hoe zet ik mijn werk tijden erin..
Dus ik wil bijvoorbeeld:

1 maart 8 uren werken
2 maart 5 uren werken, en dat deze dus samen optelt naar 13 uren in een aparte kolom?

Hoe doe ik dit? :(

Toegevoegd na 12 minuten:
Kan dat niet automatisch worden gedaan?
Dus cel B3+B4, dat totaal automatisch berekent..

Toegevoegd na 53 minuten:
Bedankt, maar hoe doe ik bijvoorbeeld met tijden dus
12:00 - 18:00 = 6 uren.. Hoe doe ik dat? :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als de 8 uur in cel b3 staat en 5 uur in b4 staat dan zet je in een willekeurige cel. =b3+b4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Typ dan in een kolom de data, en typ in een kolom de uren. kies dan een willekeurig cel en type dan in =som(~selecteer het gebied waar je de som van wilt hebben~) en druk op enter. zie ook de eerste afbeelding. hiermee kan je dus ook al gebieden selecteren waar je nog niks hebt ingevul, als je dan wat invuld dan verandert het antwoord automatisch mee.

Als je niet som in wilt voegen moet je opzoek naar de hoofdletter sigma, zie afbeelding 2. daar kan je dan gelijk al som in laten voegen.

Toegevoegd na 8 minuten:
ik zie als toevoegin staan:
'Kan dat niet automatisch worden gedaan?
Dus cel B3+B4, dat totaal automatisch berekent..'

Als je een formule in excel wilt doen waarbij je bepaalde cellen bij elkaar op wil tellen dus bijvoorbeeld B3+B4 hoef je er simpelweg alleen maar een = voor te zetten, dan wordt het dus '=B3+B4. dan begrijpt excel dat het uitgerekent moet worden. dit geldt natuurlijk ook voor alle andere wiskundige formules

Toegevoegd na 18 uur:
aan de hand van je uitbreiding.
1) zet in 1 kolom de data.
2) zet in de volgende kolom de begintijden (bijvoorbeeld in cel C1)
3) zet in de volgende kolom de eindtijd (bijvoorbeeld in cel C2)
4) bereken in de volgende kolom de uren met de formule =C2-C1

5) om te zorgen dat je niet steeds op nieuw de formule bij uren bereken in hoeft te voegen. selecteer je de cel waar je al 1 keer de formule hebt staan, pak dan van de cel het hoek je rechtsonder vast, en selecteer dan alle andere cellen die ook die formule nodig heeft.

Zie afbeelding 2 de oude is weggehaald omdat er niet meer afbeeldingen bij kunnen.