Is het moeilijk een app voor iOS te maken?

Is het moeilijk om een gratis app te maken voor zakelijk gebruik (niet voor iedereen beschikbaar, als dat mogelijk is. Het is voor een chathelp te onderhouden op een website. Kan het? Kost het veel tijd en moeite? En als het kan, hoedan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Gratis is het niet.
Apple vraagt 89€/per jaar om app's in de lucht te houden, om terug te komen op je andere vraag, het zal toch wat tijd in beslag nemen..
Het is niet zo alseen omelet maken !
Echt moeilijk is het niet, maar ook niet echt gemakkelijk..
Best kan je al ervaring hebben met apple..
succes !
-James
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als een*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, wel jammer dat iOS dan weer geen open source is zoals Android
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja idd dat was de tegenvaller toen ik van htc naar iphone ging :/

Andere antwoorden (1)

Moeilijk is een rekbaar begrip. Wat je moet doen is je als ontwikkelaar aanmelden bij Apple. Dat kost je ongeveer een minuut of 10.

Dan leer je de computerta(a)l(en) van het besturingssysteem en installeer je de benodigde compiler(s), interpreter(s) en eventueel assembler als je hele technische dingen wil doen.

Afhankelijk van achtergrond en opleiding trek daar gerust 10 tot 100 weken voor uit.