hoe krijg ik de br werkend in onderstaande codering?

$naam = $_POST['naam'];
$geboortedatum = $_POST['geboortedatum'];
$bericht = "Leerling: " . $naam . "
Geboortedatum: " . $geboortedatum ;

if(mail($to,$subject,$bericht,$mail)){
echo "Thank you for using our mail form
thank you";}

Alles in ingevuld verder kwa variabelen subject to enz. het emailen werkt
aleen die
tussen variabel naam en text geboortedatum krijg ik niet in een email.
hij zegt altijd gewoon
in de mail of geeft een error unexpected >

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik kan in de getoonde code niet zien wat $mail bevat, maar deze regel zou daar minimaal in moeten zitten:

Content-type: text/html; charset=iso-8859-1

Om aan te geven dat je html wilt verzenden.

Je zou dit ergens in je PHP code moeten hebben:

$mail = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$mail .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";

Toegevoegd na 1 dag:
n.a.v. de reactie

$mail is bij jou de header.

Als je dit in je code zet:

$mail = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
$mail .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1". "\r\n";
$mail .= "From:" . $from;

dan moet het goed komen. De charset mag ook wat anders zijn, maar de content type moet text/html zijn.
rose
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
$from = "mail@jostuik.nl";
$mail = "From:" . $from; gewoon de afzender.
de $bericht moet html zijn. want hij pakt nu in elke mail die verzonden word
in de mail dat betekend dat hij geen html pakt.
rose
12 jaar geleden
$mail is bij jou de header. Als je dit in je code zet: $mail = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
$mail .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1". "\r\n";
$mail .= "From:" . $from; dan moet het goed komen. De charset mag ook wat anders zijn, maar de content type moet text/html zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het heeft me veel geholpen. ik had dit nodig voor ene project van school. en hiermee kan ik toch zeker wel 3 pagina's afmaken. :) dank u

Andere antwoorden (2)

Een email is eigenlijk gewoon platte tekst, dus als je er HTML elementen zoals
in wil gebruiken dan zul je ook de content type header juist moten zetten:

Content-Type: text/html; charset=us-ascii

is de regel in de header die ik in een HTML mail zie.

Voor meer info lees http://php.net/manual/en/function.mail.php .

Een alternatief is om de mail in normale tekst te houden en dan \r\n gebruiken ipv

Toegevoegd na 50 seconden:
moten = moeten
gvrox
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke. maar ik gebruik dit als contect voor de mail
$bericht = "Leerling: " . $naam . "
Geboortedatum: " . $geboortedatum ; Zal dat betekenendat, ik die
moet vervangen in \r\n ? want het bericht / onderwerp enz van de email die verstuurd word komen allemaal uit variabelen. dus dan krijg je vervolgens als mail functie het volgende:
mail($to,$subject,$bericht,$mail)
gvrox
12 jaar geleden
ja, precies, die
moet je door \r\n vervangen, de rest kan hetzelfde blijven. Overigens staat in Example #4 van de link die ik je gaf ook uitgelegd hoe je een HTML mail kunt maken. Je hebt ook een variabele $mail gebruikt, maar ik zie niet waar de waarde daarvan gezet wordt. Die 4e parameter is eigenlijk de "additional headers" dus die kan eigenlijk leeg blijven als je alleen platte tekst stuurt.
Niet tussen de dubbele aanhalingstekens zetten.

Afhankelijk van je vesturingssysteem schrijf je CR of LF. De code moet je even in de handleiding opzoeken. Verschilt ook per (OS-/interface-)versie.