Kan ik geld verdienen met het verkopen van zelf gemaakte programma's?

Ik ben van plan om programma's te gaan ontwerpen met Microsoft Visual C++ en die op een website te zetten. Deken jullie dat er mensen zijn die deze programma's willen kopen voor een niet te hoog bedrag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Om bruikbare programma's te kunnen maken heb je de commerciele versie nodig. Je zult rekening moeten houden met ondersteuning en updates voor je klanten. Je moet ingeschreven staan bij de KvK en btw afdragen over je verkopen. Naast alle andere rompslomp is het dus de vraag of je goedkoop programma's kunt aanbieden en of die in een behoefte voorzien
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ligt eraan wat voor programma het is en of het gebruiksvriendelijk is. Ik denk dat er wel handel in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan wat voor een programma's maar ik denk het wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een poos programma's gemaakt voor een huiswerkinstituut om kinderen met een spelletje wat te leren, verdiende ik zeker leuk mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf heb ik geld verdient door voor bedrijven menu's te maken voor reclame dvd's en cd's.

ik maakte windows form applicaties in C# waarin dan knopjes kwamen. een knopje kon dan linken naar een powerpoint presentatie of iets dergelijks.

hier verdiende ik enkele tientallen euro's mee per menu dat ik maakte (ongeveer een uurtje nodig per menu om te maken).

doe eerst een soort van marktonderzoek van wat de vraag is.

Ik denk ik dat je beter iets voor windows mobile 7 kan gaan maken en dan 1 of 2 euro per applicatie vragen, je zit al snel op een honderd tal downloads.
en het hoeft echt niet moeilijk te zijn.
de best verkochte download is fart machine. een programma dat een scheet geluid produceert.
dit programma heeft tientallen miljoenen downloads.