hoe kan ik dep uitschakelen?

Heb vista, ik heb al geprobeert wat er te vinden was bij opdrachtprompt vervolgens geeft de computer aan toegang geweigerd iemand nog een ander idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Start het Control Panel (Configuratiescherm). Ga naar System and Maintenance (Systeem en Onderhoud); dat is op de meeste systemen de bovenste uit het lijstje. Klik dan op System (Systeem).

Nu zie je links een lijstje met mogelijke taken. Klik op de onderste taak uit dat lijstje: Advanced system settings (Geavanceerde instellingen).

Windows zal je nu vragen om het beheerderswachtwoord in te typen; doe dat.

Nu krijg je een scherm met een aantal tabs. Klik op de middelste tab: Advanced (Geavanceerd); zie het eerste plaatje hieronder.

Daar klik je op de bovenste knop Settings (Instellingen). Er verschijnt een nieuw venster. Klik daar op de rechter tab: Data Execution Prevention. Daar kun je DEP aan- of uitzetten; zie het tweede plaatje hieronder.

Toegevoegd na 1 minuut:

PS.
Ik heb de Engelse versie van Windows; daarom zijn de twee plaatjes hieronder in het Engels. De Nederlandse namen die ik hierboven heb genoemd, heb ik dan ook gegokt. Het is dus best mogelijk dat ze in het Nederlands net een tikkeltje anders heten dan ik hierboven heb genoemd, maar ik denk dat je er met deze informatie wel uit zult komen.

Plaatje bij antwoord
Cryofiel
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Daar kom je niet zomaar achter - daar is het een wachtwoord voor... Je kunt het hooguit vragen aan degene die Windows heeft geïnstalleerd. Misschien sneller is te proberen of die persoon misschien één van de standaard wachtwoorden heeft gebruikt. Probeer eens admin, welkom, welcome, beheer, geheim, password, wachtwoord. Wie weet heb je geluk...
Cryofiel
12 jaar geleden
Je kunt DEP uitzetten. Veiliger is om het aan te laten staan. Dan moet je al die programma's toevoegen waarvan jij weet dat ze te vertrouwen zijn. Dus als bij jou programma X steeds een probleem heeft met DEP, moet je aan DEP vertellen dat programma X wél mag doen wat het wil. Je schakelt dan die beveiliging uit voor programma X. Daarom moet je dat alleen doen als je zeker weet dat programma X te vertrouwen is, en niet is geïnfecteerd met een virus.