Hoe kan ik dubbelzijdig printen?

Ik wil dubbelzijdig printen maar zonder dat de achterkant van het vel ondersteboven gedraaid wordt. Hoe moet dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (3)

Maak een proefprintje met een vel papier waar je bv linksonder een kruisje hebt gezet. Kijk waar het kruisje staat als het papier uit de printer komt.
Print eerst de oneven pagina's van je document. Pak dan het stapeltje papier. Doe het terug in de lade of papierhouder van de printer op zo,n manier dat het na het printen ook weer met het (nu denkbeeldige) kruisje linksonder uit de printer komt.

Sommige duurdere printers hebben ook een optie hiervoor in het stuurprogramma.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onze printer heeft die optie; als je die niet hebt moet je pagina voor pagina printen. Dan moet je na de 1e, 3e, 5e etc pagina de bladzijde eruit halen, achterstevoren draaien en terugleggen. Hij ligt dan met de geprinte kant naar boven in de invoerlade.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zou niet handmatig eerst alle oneven pagina's en dan de even. Een foutje en je bent volkomen je oriëntatie kwijt. 1 voor 1 gaat langzamer, maar gaat veel relaxter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met Ctrl+p start u de printopdracht en nu kan u bij voorkeurinstellingen=>pagina-instelling het vakje "dubbelzijdig printen" aanvinken, nadat alle onpare geprint zijn zal u het stapeltje moet herinvoeren zodanig dat u die met de voorkant eerst terug invoert en de blanco zijde naar voor.