Waarom zitten er vaak van die strepen en blokken achter digitale scrapbook afbeeldingen (zie foto)?

Ik download regelmatig digitale scrapbook afbeeldingen, maar heel vaak zitten daar strepen of blokken achter. Het zijn vaak .png afbeeldingen, maar niet altijd. Ik moet ze dan altijd eerst uitknippen in Paint Shop.

Waarom is dit, of heeft dit te maken met het programma wat ik gebruik?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik gebruik alleen maar Paint Shop. Een link naar een afbeelding kun je hier vinden: http://freedigitalscrapbooking.com/digital_scrapbooking_embellishments_assorted.html

Bijvoorbeeld het kerstboompje krijg ik dan in Paint Shop zoals op mijn tweede afbeelding.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan liggen aan de laag in de afbeelding die de doorzichtigheid aangeeft; die strepen en blokken lijken op plaatsen te zijn waar de afbeelding doorzichtig zou moeten zijn. Heb je misschien een link naar de originele PNG file ?

Het probleem kan in de afbeelding zelf zitten maar ook in het programma dat je gebruikt.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik ben er nu vrij zeker van dat het probleem in Paint Shop zit, gebruik je misschien een oude versie die transparantie in PNG's niet (goed) ondersteunt ? Ik heb in het gratis programma Paint.NET ( http://www.getpaint.net/ ) het plaatje van de boom geladen, en daarin zie ik geen blokken/strepen maar een mooie transparante achtergrond.
gvrox
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Heb je dan misschien een link naar een andere PNG die hetzelfde probleem heeft ?
gvrox
12 jaar geleden
Ja, die versie is antiek, al 10 jaar oud! Misschien had je dat meteen in je vraag moeten zetten :) Tijd voor een upgrade dus, want in 2001 was de support voor transparantie in PNGs nog niet best (ook niet in Internet Explorer en dergelijke).