Welk programma wordt door proffesionele game designers gebruikt?

En dan wil ik niet als antwoordt Game Maker...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Borland Developer Studio is een veelgebruikte omdat het om kan gaan met zowel Dephi als C++ omgevingen en Assembly instructies begrijpt en overzichtelijk is. Maar andere pakketten worden ook gebruikt. In principe kan je natuurlijk ook notepad gebruiken en op je resultaat een compiler loslaten maar in de praktijk is dat niet echt handig met grote stukken software. iig: een goede kennis van C++ is wel het minimale dat je nodig hebt. Assembly, Java en Delphi worden ook veel gebruikt. Afhankelijk van de voorkeur van de programmeur, de richtlijnen van het bedrijf en het gewenste eindresultaat. Daarnaast worden 3D objecten en textures apart gemaakt met daarvoor geschikte ontwerpsoftware. Programmeurs houden zich echter weinig bezig met dit deel. Daar zijn de D3 artiesten voor. Een goede software ontwikkelaar is niet noodzakelijk ook een goede 3D artiest. En idd: Hergebruik van componenten gebeurd ook heel veel. Het hangt er maar vanaf waar je als ontwerper voor kiest. Een bestaande game engine bijvoorbeeld is duur maar je weet wel wat het kan en op welke computers het zal werken. Zelf een nieuwe programmeren is veel tijd maar dan heb je wel iets dat op de behoeften van je spel in speelt en je hebt zelf de rechten op je werk. Maar dat is wel het mooie van object georiënteerd programmeren.

Paint:) Toegevoegd na 11 minuten: Prism3D technologie. Sommigen dan. De serie van 18 wheels of steel gebruikt het

Bronnen:
www.scssoftware.com

word - exel - ecces Toegevoegd na 15 minuten: zie likn. http://game-editor.com/Main_Page Correctie word - excel - eccess

Voor zover ik weet wordt er voor meerdere games dezelfde Game Engine gebruikt. De Quake Engine bijvoorbeeld (van het spel) is het platform waar heel veel games op draaien. Er zijn wel meer van die standaard game engines die steeds opnieuw gebruikt kunnen worden. Die zijn zelf geschreven in C, of C++ Flashgames worden gemaakt met Flash en Shockwave games met Macromedia Director.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100