is het mogelijk om je adsense inkomsten weer te geven op een eigen site?

Momenteel genereer ik wat inkomsten met Google Adsense. De inkomsten wil ik graag zien in mijn beheer programma in PHP.

Hoe moet dit? Wie kan mij op weg helpen? En zit ik met AdSense Management API op het goede pad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, de addsense api si de juiste route. Je kan hier zowieso wat meer info krijgen± http://code.google.com/apis/adsense/management/v1/reference.html#method_adsense_reports_generate

Belangrijk± Probeer eens eeen call, en kijk wat je krijgt. hierbij kan het heel verhelderend zijn als je de broncode van de gegenereerde informatie bekijkt.

Om te kijken wat de in en output van verschillende velden is, kan je hier kijken± http://code.google.com/apis/explorer/#_s=adsense&_v=v1&_m=reports.generate en ook je eigen input geven om te kijken wat er als output komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die API is vrij nieuw en daar zou het mee moeten kunnen ja. Je moet dan wat XML kunnen uitlezen. Voorheen zou ik de koppeling maken door met PHP een script met CURL te maken waarmee je kunt inloggen in Adsense en dan vervolgens de HTML inlezen en parsen om dan alleen het stukje uit de HTML te pakken die je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dacht ik ook maar werkt niet meer sinds 2005.
http://cubiclegeneration.com/source-code/adsense-earnings-rss-feed
http://9tutorials.com/2007/06/22/get-google-adsense-statistics-by-using-php.html
zijn dit nog mogelijkheden? Die api heeft me al teveel tijd gekost en wordt er niet wijzer uit. Waar ik telkens op uitkom is dat je 2 keer een check moet doen bij google om toegang te krijgen tot iets heel ingewikkelds.. Probeer dus liever iets wat ik hierboven zij. denk je dat dat mogelijk is? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te zien werken deze niet meer inderdaad. Google veranderd vaak hun systeem en daarom is het moeilijk om dit te bouwen met een standaard te downloaden script. Want als Google dan een aanpassing maakt heb je geen idee hoe je het moet oplossen en moet je maar wachten tot iemand weer een nieuw script online zet. Je zou het toch zelf moeten bouwen en aan begrijpen hoe het werkt. Als ik het nu zou moeten bouwen zou ik inschatten dat ik er 10 uur mee bezig ben (als ervaren php'er).