Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Batch script vraag. Kan je de command prompt full screen / groot maken bij tekst?

@Echo off
Echo tekst
Echo tekst
Echo tekst

Kan ik het zo maken dat het scherm waarin het opstart groot it?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is me niet 100% duidelijk wat je bedoeld. Jouw vraag is op 2 manieren uit te leggen:
1) Het gemaximaliseerde venster vult niet het hele scherm
2) Je wil de command-prompt ('CMD') in de gemaximaliseerde stand starten

Wel, dan beantwoorden we beide vragen maar. Dan zitten we altijd goed ;-)

Overigens kan ik geen garanties vooraf geven. Op de eerste plaats vermeld je niets over een OS. Ik neem aan dat dat windows is, maar dan nog is niet duidelijk welke versie. Daarnaast moet ik op google-resultaten af gaan aangezien ik zelf geen windows maar linux draai.

Maar meestal kom je er wel uit.

Antwoord 1
Open een CMD-window. Selecteer "Eigenschappen" en klik vervolgens op "Lay-out"-tab. Vergroot de breedte waarde van de "Screen Buffer Size". Om een ​​exacte waarde naar het bureaublad te vullen lengte te krijgen, deelt u de breedte van het scherm resolutie met 8, ervan uitgaande dat geen verandering in de standaard lettergrootte van 8x 12 (in het tabblad Lettertype). Zo is de optimale breedte waarde voor schermbuffergrootte voor resolutie van 800 × 600 is 100, 1024 × 768 is 128 en 1280 × 1024 is 160.
Doe hetzelfde (eventueel) voor de verticale waarde.
Klik vervolgens op 'OK'

Antwoord 2
Een batch-file in een maximaal venster starten doe je via een 2-traps-raket.
Maak je eigen normale batch-file en noem dat b.v. "program.bat". Maak nu een 2e batch-file die de eerste opstart, maar voeg de /max parameter toe.

B.v.

start /MAX program.bat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, dit is goed genoeg. +1 en BA

Andere antwoorden (1)

"opdrachtprompt", oftewel CMD.exe kan niet op fullscreen bij resolities boven 600x800.

als je meer informatie wil geef ff een reacte...
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord van Taimen is goed genoeg, toch bedankt :) +1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding