Waarom werkt mijn cronjob niet?

Hallo, ik heb een cronjob gezet bij mijn webhost, dit is mijn script:

$host = "mysql2.000webhost.com";
$database = "a7556593_mmafia";
$user = "a7556593_root";
$password = "geheim";

$cdb=mysqli_connect($host,$user,$password,$database) or die(mysqli_error($cdb));

mysqli_query($cdb,"INSERT INTO players (name) VALUES ('CRJOBLOG') ") or die(mysqli_error($cdb) );

?>

Maar hij refresht hem niet want dat kan ik zien in de database en het pad heb ik goed opgegeven. Zijn er nog andere redenen waardoor mijn cronjob niet werkt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wordt je database wel gevuld als je het script vanuit je browser aanroept?
Zo nee, welke eventuele meldingen krijg je terug vanuit "mysql_error()"?

Afhankelijk van waar je hoster php exact heeft geinstalleerd zal het pad er ongeveer zo uit zien "/usr/bin/php /home/gebruikers/domains/domein.nl/public_html/cronjob.php" (zo ziet het er in ieder geval uit bij een DirectAdmin controle paneel).
Hoe zien tijd+datum instellingen er uit voor je cronjob?