hoe maak je een invulformulier voor op een website?

Ik wil een website maken met een soort invulformulier. voorbeeld: ik wil weten welke tijdschrift het beste bij mij past. ik ga dus naar de website en moet een formulier invullen met vragen zoals, 'wat zijn je hobby's?'. hiernaast zijn dan aankruisvelden te vinden met als antwoordmogelijkheden, 'shoppen', 'uitgaan' etc.

Na een aantal vragen krijg je een aanbod te zien van tijdschriften die het beste bij je passen.

heeft iemand een idee hoe ik zo een formulier maak, of het met html kan, en of er gebruik moet worden gemaakt van php of een andere taal?

graag hoor een reactie opdat ik geen website heb kunnen vinden met uileg hierover (omdat dit geen mailformulier is, denk ik)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Ik heb wel een website kunnen vinden met een uitleg erop: http://www.handleidinghtml.nl/html/formulieren/formulieren01.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je bent HTML en PHP nodig voor het formulier dat jij wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook best zonder php, zolang er maar een server-side script aanwezig is.
Je kan het ook online doen. Hier is er alvast een:

http://cssproperty.com/php-mail-form/

Anders even Googlen op (Online) Mail Form Generator. Daar staan er genoeg op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het vragenformulier maken in HTML en als alle vragen ingevuld zijn de inhoud versturen naar de webserver. (
)

Het script "tijdschrift.php" kan dan, aan de hand van antwoorden, een pagina terugsturen met geschikte tijdschriften.

Je kunt ook de tijdschriften mbv Javascript als variabelen opnemen in de webpagina. Aan de hand van de antwoorden kan dan via Javascript het juiste tijdschrift worden bepaald. Het voordeel is dat inhoud formulier niet naar de webserver hoeft te worden verzonden, maar het antwoord meteen op de pagina verschijnt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.homepage-maken.nl/ kijk eens op deze site<-----
daar staan handleidingen over html waarbij ook jouw idng wordt behandelt