Wat is een opleiding voor "Logo's en Huisstijlen ontwerpen"?

Ik hobby nu wat aan (en verdien al aardig wat geld met...) het ontwerpen van Logo's en huisstijlen, en wil daar later (over twee jaar) een opleiding voor doen. Heb alleen geen flauw idee welke.
Kunnen jullie mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Een opleiding in de richting van grafimedia.

Ik volg een opleiding Media Vormgeven (Eindhovense School). Hier komt dit ook aan bod, vooral het conceptuele deel hiervan (waarom je een logo maakt, hoe het goed communiceert met de doelgroep van het bedrijf).

Evenals het bedenken en ontwerpen van diverse andere grafische en mediale vormgeving (verpakking ontwerpen, reclamecampagne, website, tijdschrift, enzovoorts).

Zo heeft iedere stad wel opleidingen in het grafische ontwerp en mediavormgeving.
Dus kijk ook even goed welke opleidingen bij jou in de buurt te vinden zijn (en of deze goed worden aangeschreven).

Ook het Loi heeft een cursus, gericht op het ontwikkelen van huisstijlen, maar of dat iets is is een vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Grafische scholen en of Kunstacademies. Let wel een logo en een huisstijl zijn twee verschillende dingen; De huisstijl kan het logo bevatten, andersom niet.

http://www.glr.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graphisch lyceum
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die opleiding heet op MBO niveau (niveau 4) meestal 'Mediavormgever'. Deze opleiding volg ik namelijk ook. Het eerste halfjaar zul je grafisch (wat jij dus wil) en multimedia (animaties, websites, films, etc.) door elkaar hebben. Na het half jaar zul je dan moeten kiezen. Maar blijkbaar heb jij die keuze al gemaakt. Ik weet niet of je in de buurt woont, maar in Enschede zit een heel goed MBO college. (ROC de Maere)

Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je zeker helpen!
Ik doe zelf zo'n opleiding.
Ik zit zelf op het deltion college in zwolle,
Ik doe de opleiding DTP en ik maak logo's, posters, advertentie's huisstijlen en nog veel meer! Bezoek anders even de deltion site en download of bestel gratis de grafische brochure! Ik denk dat allround DTP of grafisch vormgeving dat echt iets voor jou is! Succes! Ik ga nu naar school lekker ontwerpen:)