Hoe maak je een mooie website met buttons, randen, e.d.? dus hoe maak je de elementen? Dus het algemene plaatje? Heb moeite met een start maken..

hoe maak je mooie effecten en dimensies enzo..?
programmeren lukt me wel, maar het gaat mij om het uiterlijk. Bedankt en fijn weekend :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Cascading style sheets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo, en succes ermee?? Een beetje uitleg hoe je werkt met css, of op z'n minst een link naar een site waar je dat kunt lezen was handig geweest. De - heb je van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ongeveer 200.000 sites waarop het wordt uitgelegd. Enige zelfredzaamheid mag worden verondersteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dat jouw mening is, kun je beter de vraag niet beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
natha2011, als je een website wilt maken in html en je zegt dat css je niet lukt, dan ben ik benieuwd of het programmeren je dan wel zo goed afgaat. floris, hier trouwens een link die je op weg kan helpen met de opmaak van een website.
http://w3schools.com/css/default.asp of ga met php aan de gang en ga aan de slag met een masterpage met een template.
dan maak je eenmalig een opmaak en navigatie en dan kan je in een gedeelte dan de content zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dejeroen, ik zei niet dat css mij niet lukt. Ik ga er alleen niet van uit dat iedereen zomaar weet wat hem te doen staat als er (alleen) wordt gezegd: Cascading style sheets. Dat is in mijn opinie gewoon geen goed antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@natha, als iemand in de vraag zegt dat het programmeren wel lukt kan je er vanuit gaan dat een bepaalde term genoeg moet zijn om te helpen.
Als je het ontwerpen moeilijk vindt, kun je een template gebruiken en die aanpassen naar je eigen smaak. Zoeken op google naar "website templates" geef al enorm veel resultaten, sommige gratis, andere betaald. Succes!

Hieronder een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meest gebruikte (en efficiente) manier om dat voor elkaar te krijgen is door een volledig design in Photoshop te maken, vervolgens de slice tool te gebruiken om de elementen te definiëren en te exporteren. Daarna kun je met (X)HTML, CSS en Javascript de rest doen.

Een belangrijk voordeel van het ontwerpen met Photoshop is dat je meteen een goed beeld krijgt hoe het geheel eruit gaat zien.

Toegevoegd na 59 minuten:
Er zijn overigens ook een hoop online tools te vinden om elementen mee te genereren:

http://www.w3mag.com/2010/05/23/designers-online-generators/

en

http://www.balkhis.com/web-designs-resources/55-extremely-useful-online-generators-for-designers/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat software waarmee je zonder enige technische kennis toch vrij indrukwekkende templates kunt maken. Het heet Artisteer zie het linkje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst wat basisKennis over ontwerpen:
Ontwerpen, van een website of waar dan ook van, kan op bijzonder systematische wijze. Ken je het systeem dan kun je alles ontwerpen.

Daarmee heb je nog niet de technische kennis in huis om het ook de realiseren, en die is van invloed op je ontwerp.
Jij zegt de technische kennis in huis te hebben, dus je moet alleen het ontwerpSysteem nog leren kennen.

Daar komt ie:
1. Verzamel objecten die het onderwerp betreffen. Is het een website voor egels; zoek objecten/foto's/video's/geluiden/geuren/kleuren/vormen die de egel betreffen. Gaat het over geld, dan zoek je idem maar dan geld-betreffend. Is het een persoon, dan zoek je idem die persoon betreffend. (et cetera.)
2. Zoek voorbeelden die je aanspreken, van ontwerpen (dus wat je uiteindelijk gaat bouwen, in dit geval). Dus websites die je mooi vind, of bijzonder.
3. Nu ga je je onder 1 verzamelde objecten omzetten in voor het web bruikbare elementen. Een standbeeld van de egel wordt bv een foto van het standbeeld van de egel, en keutel wordt een tekening, een egel zelf wordt een filmpje, de levenswijze in een boek, wordt bv een tekst of pdf.
4. Als dat gebeurd is open je een digitaal tekenprog, liefs een waarin je met lagen kunt werken, zoals GIMP (gratis) op photoshop (duur). Ieder object uit 3. zet je op een eigen laag.
5. Met je voorbeelden uit 2. in je achterhoofd, of desnoods uitgedraaid naast je, ga je nu de objecten uit 4. een plaats geven. Schroom daarbij niet om onderdelen er uit te knikkeren, te vervagen, extreem te vergroten, of een detail er uit te nemen en de rest weg te doen.
Hou ook de kleuren in gedachten die je in stap 1. als kenmerkend had gevonden.

Je hebt hier een blind vertrouwen in je eigen kunnen voor nodig. Dat wil ik je nog op het hart drukken.

Ik ben benieuwd hoe je hier mee vaart. Wat er uit gaat komen. Veel succes in ieder geval. En vooral plezier.

Toegevoegd na 1 uur:
Zie reacties voor de rest van de aanwijzingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet dus ook niet de teksten daadwerkelijk in het beeld te pasten, zodat je ook met lettertypes aan de gang kunt, en koppen, of desnoods zelf een bijzondere hoofdletter ontwerpen. Als dat allemaal naar tevredenheid is ontwikkel je de hompage, en de verschillende pagina's op soortgelijke wijze. Pas als je overal een "prototype" van in GIMP of Photoshop hebt staan ga je je ontwerp omzetten in CSS, images, HTML en javaScript, en ga je de functionaliteit toevoegen met bv PHP. Het gaat er nu om de techniek en het ontwerp met elkaar te integreren. Niet bang zijn je ontwerp opnieuw te onderzoeken en aan te passen aan bruikbaarheid.