31 vakken, 9 verschillende symbolen. Hoe groot is de kans dat 3 van de 31 symbolen hetzelfde zijn?

Ik kom er niet uit, needed help.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

4,3 procent kans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
p= 3(p0 -2n!) + 31p2/sigma n9! (Niet de splitvierkantswortel vergeten!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Exactly. Een kind kan de was doen, zou ik bijna zeggen.
(maar nog net niet helemaal...)

Andere antwoorden (2)

100%, 3x9=27, dus moet er minimaal van een symbool er 3 of meer zijn.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is altijd minimaal 1 symbool dat vaker dan 2x voor komt. Je kunt namelijk zoals in vorig antwoord staat 31 vakken met 9 verschillende symbolen alleen vullen als je een of meerdere symbolen vaker dan 3 x gebruikt.

De kans dat er één symbool is dat vaker dan 3x is gebruikt is dus 100 %.