Wat klopt er niet in mijn php code?

-------index.php----------

Inlogpagina

session_start();
if($_SESSION['ingelogd'] == "ja"){
header("Location: pagina.php");
} else {
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=='POST'){
if($_POST['inlognaam'] == "admin" and $_POST['password'] == "pietje"){
$_SESSION['ingelogd'] = "ja";
header("Location: pagina.php");
} else {
echo "Gebruikersnaam en wachtwoord komen niet overeen";
}
} else {
echo '

Inlognaam:

Wachtwoord:

';
}
?>

---------pagina.php------------

Ingelogd!

session_start();
if($_SESSION['ingelogd'] == "ja"){
echo "U bent inderdaad ingelogd!";
} else {
header("Location: index.php");
}
?>

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fout gevonden! if($_SESSION[‘ingelogd’] == "ja"){ wordt if(isset($_SESSION['ingelogd']) and $_SESSION['ingelogd'] == "ja"){ Bedankt voor het helpen! :)

Het beste antwoord

Beetje lastig om het hier zo uit te halen. Echter kan ik je wel een goede tip geven. Gebruik de site de onderin staat bij de bron. Zelf ook wel eens gebruikt als je ergens een / o.i.d. bent vergeten!

Antwoord:
Parse error: syntax error, unexpected T_DEC, expecting T_VARIABLE or '$' in /homepages/26/d94605010/htdocs/lz/writecodeonline.com/php/index.php(98) : eval()'d code on line 1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahha. ben echt een nul met php xD Wordt hier nog niet echt wijzer van haha anyway, bedankt!

Andere antwoorden (2)

In line 23 klopt echo ’
, er moet ","of ";" instaan.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij loopt door: echo /*begin*/’
Inlognaam:

Wachtwoord:

/*eind*/’;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je hier mee powergen? En ivar91 moet ik dat er dan letterlijk in plaatsen? Want dat werkt niet.
De volgorde van je code is verkeerd:

Alle dingen die je met sessies of headerfs doet, moeten voor ALLE output komen. Dus al je HTML moet NA session_start() en header() commando's komen.

Overigens: Leer netjes te coderen. De ene keer gebruikt je quotes, andere keer backtics en dan weer dubbele quotes, voor gelijke functionaliteit. Wen je aan om begin van statement van bv double quotes, variabelen met enkele quotes etc te voorzien. Scheelt straks een boel hoofdpijn.

groet,

Jelle.

Toegevoegd na 2 minuten:
session_start();

$headinfo = '

Inlogpagina

';

if($_SESSION[‘ingelogd’] == "ja"){
header("Location: pagina.php");
} else {
if($_SERVER[‘REQUEST_METHOD’]==‘POST’){
if($_POST[‘inlognaam’] == "admin" and $_POST[‘password’] == "pietje"){
$_SESSION[‘ingelogd’] = "ja";
header("Location: pagina.php");
} else {
echo $headinfo;
echo "Gebruikersnaam en wachtwoord komen niet overeen";
}
} else {
echo $headinfo;
echo ’

Inlognaam:

Wachtwoord:

’;
}
?>

————-pagina.php——————

session_start();

$headinfo = '

Inlogpagina

';

if($_SESSION[‘ingelogd’] == "ja"){

echo $headinfo;
echo "U bent inderdaad ingelogd!";
} else {
header("Location: index.php");
}
?>