Met wat voor programma maak je strips op de computer?

Ik weet niet precies hoe strip tekenaars het doen maar ik neem aan met de pc, wat voor software heb je daar voor nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Photoshop, Painter, Flash, zelfs met Microsoft Paint kun je wel strips tekenen, het ligt er maar net aan wat je zelf het fijnste vind werken.

Toegevoegd na 2 minuten:
De tekenaars die ik ken, maken meestal eerst een potloodschets op papier, dan scannen ze het in op de computer, en gebruiken Photoshop om de lijnen netter te maken en alles in te kleuren. Photoshop heeft veel opties om diepte effecten te creeren in een tekening (highlights en schaduwen). In de andere genoemde programma's zitten de meeste van deze opties ook.
13 jaar geleden
De meeste 2D animaties worden gemaakt met het computer programma Toon Boom. Voorbeelden van programma's die hier mee gemaakt zijn: Lion King, Spongebob, Phineas and Ferb.
Maar je hoeft er natuurlijk niet persé een animatie van te maken. Je kunt ook losse beelden ontwerpen met bijvoorbeeld Toon Boom Storyboard. Het programma is een echte aanrader, maar het is wel ingewikkeld. En de aanschaf is duur. Als het je niks lijkt zou je verder kunnen zoeken naar programma's die alleen gericht zijn om strips zonder animatie. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strips (of animaties) kan je maken met een 3D programma en dan voor een 2D rendering kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik Corel Painter en een tekentablet. In painter kan je ook een gescande tekening als template gebruiken.