kan ik ook apps maken voor de appstore op een normale packard bell computer die op windows draait?

ik wil graag apps maken voor de appstore maar moet je dat dan doen op een mac computer of kan dat ook gewoon op een normale windowscomputer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn twee methoden, maar slechts één zal aan jouw criteria voldoen.

De eerste is een native app bouwen. Echt programmeren dus. Hiervoor heb je de SDK van de iPhone nodig en (in theorie) een !!MAC!!. Meedoen aan dit programma kost je $99 en distributie kan (wederom in theorie) alleen via de app store.

* Uitzondering 1: Er zijn ook (betaalde) tools om via het web danwel op een PC te ontwikkelen
* Uitzondering 2: Het is ook mogelijk om als ontwikkelaar apps te bouwen die op specifieke iOS toestellen werken en het is eventueel mogelijk om apps te bouwen voor gejailbreakte toestellen. In dit laatste geval hoef je ook geen $99 aan Apple te betalen omdat je alles ‘illegaal’ doet.

De tweede optie is het bouwen van een web app. Deze is toegankelijk vanuit de Safari browser op de iPhone en is als icoontje op het homescreen te plaatsen waardoor het een app lijkt. In de praktijk is dit dus gewoon een mini-website waar je met javascript en server-side scripting interactiviteit op moet bouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan wel met behulp van get GNUstep environment.

http://gnustep.org/

Via de GNUstep shell kan je een C Objective file compilen en uitvoeren in Windows.

ProjectCenter is een IDE die je kan gebruiken als je niet in notepad wil typen.

http://www.gnustep.org/experience/ProjectCenter.html