Waar is == en xor, en wat zijn bitwise operators?

GML

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
ik snap het niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde wat ipv waar

Antwoorden (1)

== betekent gelijk, Xor is exclusive OR. TRUE OR TRUE = TRUE, maar TRUE XOR TRUE=FALSE. Voor de rest zijn OR en XOR hetzelfde.
Bitwise operators doen de operatie per bit. Dus bv 4 OR 3 bitwise is
100 OR
011 =
omdat 0 OR 1 =1.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dan het verschil tussen = en ==?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat krijg je eigenlijk dan met 4 OR 4 met bitwise operator?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken de taal niet, dus weet het niet zeker maar over het algemeen:
==: is gelijk aan.
=: is. Dus je stopt de waarde true in een variabele, en die noem je var. var == false: false (true is niet gelijk aan false)
var = false: var krijgt nu de waarde false, dus is hierna geen true meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
a = 5 betekent dat aan a de waarde 5 wordt toegekend.
"a == 5" is een uitdrukking dit TRUE of FALSE is al naar gelang a al of niet de waarde 5 heeft.
Als je met bitwise operaties wilt spelen moet je de windows calculator opstarten en kiezen voor de weergave "Wetenschappelijk" Dan kun je 4 OR 4 proberen (Komt 4 uit).