Hoe krijg ik een Google Maps kaartje meer ingezoomd op mijn site? (gelijk wanneer de pagina opent).

Via Google maps kun je eenvoudig een iFrame code op je site zetten, zodat je het dynamische kaartje ook daar kunt plaatsen. Alleen het kaartje is te ver uitgezoomd wanneer de pagina ingeladen is. Ik wil graag het kaartje gelijk gedetailleerder in beeld. Hoe doe ik dat? Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk op de google maps api "handleiding".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In iWeb krijg je vanzelf zoomregelaars als je een google maps widget invoegt...

Het beste antwoord

Je zoekt je kaart op in Google Maps. Dan kies je rechtsboven de button "link weergeven". Dan kun je kiezen uit een "gewone" link of een iframe-codering.
Daaronder staat "Deze kaart aanpassen en als voorbeeld weergeven". Als je daar op klikt, krijg een apart keuzevenster. Gebruik daar de in/uitzoomknop tot het gewenste nivo en kopieer dan pas de code die in het venster eronder staat.

Een andere oplossing is:
Gebruik de iframe-code, maar plaats als link de "gewone" link. De zoomfactor wordt bepaald door variable &z in de link, hoe hoger het getal, hoe meer ingezoomd.(&z=19 is max. zoom)
In de gewone link kun je dus zelf de zoomfactor evt op een bepaalde waarde zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geweldig, deze informatie had ik nodig! Bedankt. Het beste antwoord :)