Hoofd emailaccount instellen?

Wie weet hoe je gmail moet instellen als hoofd-email-account moet instellen?
ik gebruik ie als browser

Toegevoegd na 2 uur:
ik heb altijd thunderbird als mijn standaardemailaccount gebruikt
daarnaast heb ik ook gmailaccount

maar ik wil nu alles via gmail kunnen versturen,,maar elke keer als ik nu iets wil versturen dan gaat het via thunderbird,,,en ik wil het via gmail

Toegevoegd na 2 uur:
dank voor reactie,,,maar ik wil helemaal van thunderbird af,,,en alles ophalen en verzenden met mijn gmailaccount,,,maar zodra ik wat verstuur gaat het automatich via thunderbird,,,,,

Toegevoegd na 2 uur:
wederom dank,,,dat had ik al gedaan maar dan verstuurd ik alles via officce mail,,,das dus ook niet de bedoeling...het moet direct via gmail....lijkt zo simpel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Ik weet niet helemaal zeker of ik begrijp wat je bedoeld.
Wil je je gmail-mail binnen halen in je mailprogramma en dat mailprogramma dan zo instellen dat je gmail account het hoofd-account is, zodat uitgaande mail ook automatisch via het gmail-adres verzonden wordt?

In dat geval heb je waarschijnlijk wel iets aan de uitgebreide handleiding in deze link:
http://www.ccvenray.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=133:gmail-gebruiken-in-outlook-2007-2010&catid=1:laatste-nieuws&Itemid=50

Is dat niet het geval, dan moet je je vraag wellicht iets beter toelichten.

Toegevoegd na 55 minuten:
Bedankt voor je aanvulling. Ik zat dus al redelijk in de goede richting.

Ik heb geen ervaring met Thunderbird, maar ik heb even gegoogled voor je naar manieren om Gmail in Thunderbird in te stellen en ik vond o.a. deze link:
http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=nl&answer=77662

of deze:
http://to-my-taste.com/shop/index.php?option=com_content&view=article&id=49:gmail-instellen-met-mozilla-thunderbird-3x-&catid=6:gratis-cursusmateriaal-van-qsilent-computersq&Itemid=10

En ook nog één met video:
http://mozilla.startpagina.nl/video/mozilla-thunderbird/0/google-gmail-in-thunderbird/

Hopelijk kom je er nu makkelijk uit.
Succes.

Toegevoegd na 1 uur:
Is het dan niet het makkelijkst om gewoon je hele Thunderbird te verwijderen van je computer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sterredag
12 jaar geleden
+ vooral voor die laatste opmerking :) en deze persoon kan ook via gmail online zijn mail versturen natuurlijk, of gewoon een ander mail programma gebruiken.