Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil graag een goeie handleiding van programmeren volgen weet iemand er 1?

ik wil graag een goeie handleiding van programmeren volgen weet iemand er 1?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
608
Cryofiel
12 jaar geleden
Vertel eerst eens wat je wilt, dat is nu niet duidelijk. Wil je leren programmeren? Zo ja, heb je al een taal gekozen en wil je in die taal leren programmeren? Of wil je eerst weten hoe je een geschikte programmeertaal bepaalt? Of kun je al programmeren, en wil je leren hoe je het beste een probleemstelling vertaalt in een werkend programma? Of wil je juist een ontwikkelmethodiek leren, zoals Scrum of XP? Of ben je op zoek naar manieren om niet alleen een programma te kunnen schrijven, maar wil je ook aandacht geven aan de beveiliging van je programma tegen hackers? Of wil je juist een betrouwbaar programma kunnen schrijven? Enige uitleg zou fijn zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wil leren programmeren in de taal: C en C++ anders wil ik wel met JavaScripten gaan werken

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik ga er van uit dat je het hebt over
=> het schrijven van applicaties en programma’s voor computers, en niet
=> het "africhten" van gedrag van mens of dier, of
=> het maken van een avondvullend TV programma, of
=> lineair programmeren.

Maar dan nog zijn er vele mogelijke bedoelingen in jouw eenvoudige vraag. Er zijn namelijk heel veel programmeer en scripttalen, die ieder op een ander vlak hun werk doen. De een voor robots, de ander voor meetapparatuur, weer een ander voor websites, anderen voor cloud based applicaties, et cetera.
Ook daar moet je een keus in maken.

Als je nog niet weet welke programmeertaal of scripttaal je wilt leren dan is het boek van Brian Kernighan en Dennis Ritchie, "The C programming language", een heel goed begin. Hierin staat de basis van programmeren, en de taal C wordt behandeld. Een taal waar veel moderne programmeer en script talen van afgeleid zijn.
Waaronder C++

ISBN 0-13-110362-8
Zie BRON HIERONDER voor een gratis download.

http://tinyurl.com/theCprogrammingLanguage
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Link was te lang en deed het daardoor niet, voor duidelijkheid heb ik bij tinyURL een verkorte URL gemaakt en m'n antwoord opnieuw geplakt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding