Hoe kan ik een Engelse database naar Nederlands vertalen?

Ik heb een Engelse database met meer dan 180000 rijen aan informatie over dieren. Nu wil ik die data vertalen naar het Nederlands en vroeg ik me af hoe ik dit het beste kan doen, aangezien handmatig niet efficiënt is.

Toegevoegd na 12 minuten:
gratis of onder de 200 euro graag

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Wil je het zonder budget oplossen, dan kun je diensten als Google translate gebruiken. Eventueel aangevuld met een script waardoor je teksten niet handmatig hoeft te knippen en plakken. Het resultaat is dan matige vertalingen waar veel mensen zich aan ergeren. Beter is een menselijke vertaling. Wil je daar zelf niet aan, dan huur je iemand in. Bijvoorbeeld via bovengenoemde dienst. Dit vraagt wel een groter budget. Het is dus een beetje de vraag wat de database je op moet leveren en daar moet je de investering op aanpassen. It takes money to make money zeggen ze dan zo mooi ;-).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Google Translate heeft veel grammatica fouten.
Het beste kan je het laten doen door een gespecialiseerd bedrijf!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat bedoelde ik met een 'matige' vertaling ;-)

Andere antwoorden (1)

Je kan via http://www.vertaalbureau-offertes.nl/ een offerte opvragen voor het vertalen van je document!