Hoe maak ik een website-afbeelding met verschillende klik oppervlakken?

Sorry voor de wat onduidelijke titel, maar ik zou het beter uitleggen.

Ik heb één grote PNG afbeelding van 1000 x 1000 pixels. Het is een foto van een bureau met verschillende voorwerpen. Nu wil ik dat als je bijvoorbeeld op de schaar klikt naar een andere pagina gaat. En als ik op een ander voorwerp klik dat je naar een andere pagina gaat.

Nu heb ik wel eens afbeeldingen gezien waar je alleen op bepaalde oppervlakken kan klikken, dus ik weet dat het kan.
Ik heb redelijk verstand van Dreamweaver, maar laten we het gewoon bij HTML houden zodat ik het ook nog snap. Oh, en losse afbeeldingen gaat niet werken.

Mocht er iets niet duidelijk zijn, vraag het dan even.
Voorbaad dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je gebruikt hiervoor de img-tag in combinatie met de map-tag. Je definieert de locatie van de aanklikbare gebieden met behulp van coördinaten.

In de eerste twee bronnen uitleg en voorbeelden. De derde bron leidt naar een online tool die de benodigde HTML voor je kan genereren.

Deze techniek is met de komst van Flash in onbruik geraakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daarvoor gebruik je een zogenaamde image-map. Een erg handig hulpprogramma om die te maken is MapEdit. Daarmee is het kinderlijk eenvoudig om aanklikbare delen aan je plaatje te koppelen!