Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een site gemaakt en alle links werken prima lokaal op de pc ,maar live op internet werken niet alle interne links?

Als ik lokaal werk op de pc geen problemen, upload ik alle bestanden naar de server en kijk op internet werken de interne pagina verwijzingen niet? ga ik eerst naar home en dan naar de andere interne pagina gaat het wel goed? pak ik de volgende pagina vanuit de nieuw geopende pagina moet ik eerst weer naar de home pagina terug?? Wie kan mij de gouden tip geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
702

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

de gouden tip: ga op een link staan en kijk onderin je scherm waar deze naar wijst.
Vaak wijzen lokale links naar c:\documents and settings\enzovoorts.... en niet naar http://jouwsite/enzovoorts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op internet wordt onderscheid gemaakt tussen kleine hoofdletters
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet alleen relatieve paden opgeven in je webste mbt de interne links. Dus bijv. vanuit hoofdmap: map1/pagina1.html en dan vanuit deze pagina terug naar hoofmap: ../index.html, of indien volgende pagina in dezelfde map: pagina2.html
Dus geen http:// voorvoeging of schijfnaam oid. , en geen mapnamen opgeven als bestand in dezelfde map staat als de pagina waar de link op voorkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ontwikkelt waarschijnlijk op een PC en de server in een linux systeem. Voor windows is TEST.HTML hetzelfde als test.html maar niet voor Linux. Kijk of al je filenamen en de links allemaal kleine letters zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorg dat de namen van je bestanden EN de padnamen NAAR de bestanden,
IN je pagina's EXACT hetzelfde zijn als OP de SERVER waar je da pagina's neer zet.

EN zorg dat alle pagina's op de server in de map / directory "public_html" staan.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding