Hoe converteer ik mp4 naar mpg?

Voor mac, welk programma is daar goed voor en gratis.

Toegevoegd na 11 uur:
Het gaat om een film die naar MPG!!! Wil veranderen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

“Switch” - vollediger: “Switch File Format Converter for Mac” - is een heel gebruiksvriendelijk programma. Al jaren gebruik ik deze om mp4 om te zetten naar mp3. Eenvoudig in te stellen, je kunt namelijk veel meer bestandstypen converteren. Als je mp3 omgezet is staat ie gelijk in je bibliotheek. Er is nog een gratis versie ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor je antwoord. Alleen ik kan het niet converteren naar MPG
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je een mp4 (=mpeg-4 = filmpje met geluid) wilt converteren ben ik er vanuit gegaan dat je alleen het geluid wilt hebben. Wat bedoel je dan precies met mpg. Iets anders dan mp3?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als ik mijn film wil branden op een cd. Dan staat er dat hij hem moet converteren naar mpg. Maar daar heb ik geen programma voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, je wil jouw film - dat een mp4 is - op een cd branden. Gewoon beeld én geluid. Volgens mij hoeft er dan helemaal niet geconverteerd te worden. Een mp4 kan je direct branden. Zeker op een Mac! Als je deze wilt afspelen doet ie dat in QuickTime. Ach nee, je bedoelt natuurlijk dat je de film uiteindelijk via de TV wilt afspelen. Dan is mijn vraag: Heb jij geen standaard iDVD op je Mac?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb iDVD op mijn Mac ja, kan je daarmee films op een dvd branden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker. In het begin krijg je een menu keuze. Ooit heb ik zoiets gemaakt met de optie "Magic dvd". Eerst maak je een z.g. project aan. Daarna sleep je het mp4 ernaar toe, en vervolgens kan dit alles op een schijfje gebrand worden. Wat je ook kan proberen is middels de volgende link,
http://www.dvd-creator-converter.com/tutorials/convert-mp4-mpeg4-to-dvd.html
Daar zou je met een programma rechtstreeks op een dvd kunnen branden. Kom je er nog niet uit dan kan je je wenden tot,
http://macwereld.nl/forum/
Daar zitten specialisten die je zeker verder kunnen en willen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartstikke bedankt voor je antwoord en dat je me zo goed hebt geholpen!

Andere antwoorden (4)

Handbrake!

http://handbrake.fr/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de website http://www.zamzar.com , gratis en snel. De link waar je het geconverteerde bestand kunt vinden wordt naar je mail gestuurd. Daarna krijg je ook nooit vervelende vervolgmailtjes.

Toegevoegd na 56 seconden:
Dat betekend dus ook dat je verder helemaal geen software hoeft te downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord maar dit kan maar op 100mb. Voor een film is dat te weinig.
VLC-player, ik geloof ook voor de Mac.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is om het af te spelen op je pc. Ik wil het converteren naar mpg zodat ik het op een dvd kan branden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
VLC player kent ook een converteer-functie.